Dla specjalistów

OFERTA DLA SPECJALISTÓW

ORGANIZACJA WARSZTATÓW, SZKOLEŃ, SPOTKAŃ

związanych tematycznie z logopedią, pedagogiką, edukacją

/aktualne informacje zamieszczamy na bieżąco – zapraszamy do odwiedzania naszej strony/

 

Uwaga, wyjątkowe szkolenie w ŁODZI!    25.09.2021

LogoKalendarz to pakiet dwóch szkoleń logorytmicznych wzajemnie się uzupełniających.
✔️SŁOWO+RUCH+MUZYKA=LOGORYTMIKA – oparte na Kalendarzu Logorytmicznym cz.1
oraz
✔️logoPODRÓŻE małe i DUŻE – oparte na Kalendarzu Logorytmicznym cz.2.

Moduły tematyczne:
↘️
SŁOWO+RUCH+MUZYKA=LOGORYTMIKA
1. Logorytmika jako narzędzie wspierające rozwój mowy dziecka w każdym wieku
– Poznasz walory logorytmiki, jak i słabe strony
– Dowiesz się dla kogo właściwie przeznaczona jest logorytmika
– Nauczysz się patrzeć na dzieci z punktu widzenia logopedy
2. Z rytmiki do logorytmiki – Zoltan Kodaly i jego metoda
– Poznasz różnice między rytmiką i logorytmiką
– Nauczysz się korzystać z metody Zoltana Kodalya
3. Logorytmika – walory terapeutyczne poszczególnych typów zabaw
– Poznasz obszary oddziaływania logorytmiki
– Pokażę Ci różne typy zabaw i wyjaśnię ich znaczenie terapeutyczne
4. Logorytmika w praktyce nauczyciela i terapeuty
– Pokażę Ci mechanizmy poszczególnych zabaw
– Poznasz strukturę zajęć logorytmicznych
– Otrzymasz cenne wskazówek, które uporządkują Twój warsztat pracy
 
↘️
logoPODRÓŻE małe i DUŻE
1. „Nie potrafię tego wyjąć” – znaczenie motoryki dużej, łańcuchy mięśniowe.
– Dowiesz jaki wpływ na mowę ma motoryka duża
– Pokażę Ci ćwiczenia i zabawy stymulujące motorykę dużą
– Poznasz pozycje WEJŚCIOWE oraz inne figury do stosowania w logorytmice
2. „Coś jest pod szafą!” – czyli jak stymulować percepcję słuchową w czasie zajęć z logorytmiki.
– Poznasz świat akcentów metrycznych
– Nauczysz się słuchać i ćwiczyć słuchanie
– Poznasz sposoby na tworzenie własnych ćwiczeń percepcji słuchowej
3. „Kto zetrze kurze?” – motoryka mała, a znaczenie duże!
– Dowiesz się jaki wpływ na mowę ma motoryka mała
– Poznasz ciekawe pomysły na stymulowanie motoryki małej
– Pokażę Ci jak łączyć kilka elementów terapeutycznych w jedną zabawę
4. „To przejdzie do historii” – storytelling w logorytmice.
– Dowiesz się jakie znaczenie w logorytmice ma odpowiednia historia
– Wzbogacisz swój warsztat o bajki muzyczne
Korzyści z udziału w warsztacie:
• Stworzysz lub wzbogacisz bazę zajęć
• Zyskasz cenne wskazówki i wiedzę
• Poczujesz na sobie wpływ logorytmiki
• Zainspirujesz się ciekawymi pomysłami
• Przekonasz się, że logorytmika to „nie-zwykła” zabawa!
 
🎁📑🗒📒
Po szkoleniu otrzymasz:
SŁOWO+RUCH+MUZYKA=LOGORYTMIKA
EBOOK Kalendarz Logorytmiczny cz.1 (19 scenariuszy zabaw logorytmicznych) + skrypt ze azkolenia
logoPODRÓŻE małe i DUŻE
EBOOK Kalendarz Logorytmiczny cz.2 (16 scenariuszy zabaw logorytmicznych) + skrypt ze
szkolenia
🎁
Dodatkowo otrzymasz:
🎵🎶
• Dostęp do autorskich podkładów muzycznych (łącznie ponad 60 autorskich podkładów muzycznych),
📈📊🧾📝
• Dostęp do materiałów graficznych (szablony, karty dźwiękowe, ilustracje, plany pamięciowe,
itp.)
🙋🙋‍♂️
• Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku (tam będziemy dzielić się doświadczeniami)
 
❗⚠️❗BONUS
Każdy, kto weźmie udział w szkoleniu otrzyma dostęp ONLINE do szkolenia technicznego z
zakresu podstawowej obsługi programu muzycznego STUDIO ONE 💿🎙🎚🎛🎵🎶
– pokażę Ci jak zacząć przygodę z darmowym programem STUDIO ONE
– Razem przejdziemy przez instalację, oraz ustawienie programu w języku polskim
– Nauczę Cię samodzielnie konstruować pliki dźwiękowe do ćwiczeń percepcji słuchowej
– Nauczę Cię wstępnej edycji plików dźwiękowych, aby brzmiały jak najlepiej!
 
INFORMACJE DODATKOWE
🕘🕠Czas szkolenia: 10h dydaktycznych
💰💵Cena szkolenia: 320zł
❗⚠️❗UWAGA
Osoby, które wcześniej skorzystały ze szkolenia SŁOWO+RUCH+MUZYKA=LOGORYTMIKA,
mogą uzupełnić swoje wiadomości poprzez uczestnictwo w szkoleniu logoPODRÓŻE małe i
DUŻE – taką informację proszę zgłosić mailowo u organizatora szkolenia.
💵💰
W takim wypadku udział w drugiej części szkolenia (logoPODRÓŻE małe i DUŻE) wynosi 199zł
Czas całości szkolenia: 10h dydaktycznych

 

godz. 9-13 – pierwsza część
przerwa obiadowa
godz. 14-17.30 – druga część

👨‍🏫
TRENER
Piotr Tolsdorf (Pan od logorytmiki)
• Muzyk-logopeda
• Pasjonat logorytmiki
• Prowadzi fanpage PAN OD LOGORYTMIKI
• Twórca wielu zabaw logorytmicznych
• Autor podkładów muzycznych
• Prowadzi warsztaty z logorytmiki na terenie całej Polski
• Jest logopedą w LogoCentrum w Rybniku
• Współpracuje z placówkami przedszkolnymi, w których prowadzi zajęcia z logopedyczne i
logorytmiczne 

Organizator: Centrum Rozwoju i Terapii RATIO
pytania, zapisy: karolina.logopeda@gmail.com tel. 608616426(sms) Karolina Witczak Jabłońska

…………………..……………………………………………………………………………………………………………

HIT! TO WAŻNE, BY BYŁY UWAŻNE – o uważności w wychowaniu i wspieraniu

Szkolenie wprowadzające w autorski projekt wdrażania UWAŻNOŚCI W SZKOLE.

Podczas szkolenia nauczyciele dowiedzą się czym jest uważność (ang. mindfulness) i czemu zawdzięcza zainteresowanie osób pracujących z dziećmi na całym świecie.

Poznają przykłady szkół, w których projekty uważności przyczyniły się do poprawy funkcjonowania i poziomu zadowolenia nauczycieli i uczniów.

POROZMAWIAMY o wpływie uważności na codzienne funkcjonowanie dzieci i dorosłych zarówno na gruncie szkolnym, jak i osobistym.  DOŚWIADCZYMY  ćwiczeń mindfulness i nauczymy się je stosować w obu obszarach życia –  w wychowaniu, nauczaniu – w pracy z dziećmi, a także w codzienności domowej.

Szkoła podczas szkolenia otrzymuje pakiet książek oraz materiałów w formie drukowanej i elektronicznej, które ułatwią wprowadzenie natychmiast po szkoleniu  elementów uważności do codziennej pracy.

NIEKTÓRE KORZYŚCI ZE STOSOWANIA ĆWICZEŃ UWAŻNOŚCI:

Obniżenie/ograniczenie/zmniejszenie:

  • Poziomu stresu
  • Napięcia w ciele, bólu
  • Ilości i nasilenia problemów zdrowia psychicznego
    (napięcie, depresja, lęk…)
  • Poziomu gniewu, złości i wrogości
  • Ilości negatywnych myśli o sobie i innych
  • Gonitwy, natłoku myśli
  • WYPALENIA ZAWODOWEGO
  • Poziomu kortyzolu (hormon stresu) i ciśnienia krwiPodniesienie/poprawa/zwiększenie:
    • Jasności umysłu, koncentracji
    • Pewności siebie, satysfakcji z życia
    • Cierpliwości, spokoju, umiejętności odpuszczenia
    • Motywacji
    • Empatii, uprzejmości, tolerancji
    • Rozumienia własnych emocji i zachowań
    • Jakości relacji z innymi
    • Pozytywnego myślenia
    • Kreatywności
    • Jakości snu, umiejętności relaksu, odpoczynku, regeneracji

PROWADZĄCA:  Karolina Witczak-Jabłońska mama trójki dzieci (13,12,8 lat), właścicielka Centrum Rozwoju i Terapii RATIO, psycholog polonista, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, logopeda. Od kilkunastu lat pasjonatka pracy z dziećmi, miłośniczka efektywnych metod uczenia i wspierania. Od kilku lat

więcej informacji, koszty, rezerwacja terminów, ustalenia: Karolina Witczak-Jabłońska poczta@ratio.edu.pl, tel. 608 616 426

WKRÓTCE NOWY TERMIN !!!

Z przyjemnością zapraszamy na warsztat dla nauczycieli, psychologów, terapeutów, logopedów i innych osób pracujących z dziećmi  oraz dla rodziców

podczas warsztatu

„TO MEGA WAŻNE, BY BYŁY UWAŻNE”
Uważny i bardzo ważny warsztat dla rodziców i osób pracujących z dziećmi

porozmawiamy o wpływie UWAŻNOŚCI na codzienność dzieci i dorosłych, zasmakujemy ćwiczeń mindfulness i nauczymy się stosować je w domu, przedszkolu, szkole, w wychowaniu i w terapii…

Organizatorka i prowadząca spotkanie: 
Karolina Witczak-Jabłońska – założycielka Centrum Rozwoju i Terapii RATIO, mama trójki dzieci (11,10,6 lat), terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, logopeda, „za chwilę” psycholog (w trakcie studiów). Pasjonatka pracy z dziećmi i rodzicami, miłośniczka efektywnych metod uczenia i wspierania. Od kilku lat zanurzona w UWAŻNOŚCI – MINDFULNESS (m.in po międzynarodowym kursie MBSR), Praktykująca UWAŻNOŚĆ w życiu osobistym i w pracy z dziećmi.
 

______________________________________________________________

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE – zapraszamy rady pedagogiczne, grupy

MOŻLIWOŚĆ ZAMÓWIENIA TERMINÓW SZKOLEŃ dla grup:

Techniki relaksacyjne w terapii, logopedii i psychoterapii
Dr Krzysztof Szamburski

Wykorzystanie SI (integracji sensorycznej) w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami mowy.
Dr Krzysztof Szamburski

Logopedyczno-psychologiczna metoda terapii jakania – projekt autorski
Dr Krzysztof Szamburski

WARSZTAT Świat opowiadany

Metoda pracy oparta na dialogu i narracji dla logopedów, pedagogów i psychologów stosowana do zajęć rozwijających mowę z małymi dziećmi od 2 r. ż.
Prowadzący – mgr Barbara Bednarska, mgr Dorota Szubstarska
____________________________________________________________________

 

ODBYŁO SIĘ…

–> 13.04.2019r.

To mega ważne, by były uważne. Warsztat dla osób pracujących z dziećmi i rodziców poświęcony UWAŻNOŚCI w relacjach z dziećmi.

Prowadzenie – Karolina Witczak-Jabłońska

–> 2.02.2019r.

Odczarować ciszę… Szkolenie-warsztat dla specjalistów i rodziców zainteresowanych zagadnieniem MUTYZMU WYBIÓRCZEGO
Prowadzenie – Alicja Iwanowska

–> 10.04.2018r.

Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu
Prowadzenie – Magda Buchla

–> 12 marca 2016r. WARSZTAT

Logopedyczno-psychologiczna metoda terapii jakania – projekt autorski

Prowadzenie – dr Krzysztof Szamburski

–> 7 marca 2014r. WARSZTAT

Techniki relaksacyjne w terapii, logopedii i psychoterapii
Prowadzenie –  dr Krzysztof Szamburski

–> 22-23 listopada 2014r. ŁÓDŹ, 17-18 stycznia 2015r. Działoszyn

SZKOLENIE Interdyscyplinarne usprawnianie kończyny górnej i ręki z elementami integracji sensorycznej. (TERAPIA RĘKI I i II stopnia)
Jacek Szmalec, Radosław Rutkowski

–> 4 października 2014r. WARSZTAT

Logopedyczno-psychologiczna metoda terapii jakania – projekt autorski
Prowadzenie – dr Krzysztof Szamburski

–> 31 maja 2014r. SZKOLENIE

Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej.
Prowadzenie – Marta Baj-Lieder

–> 15 lutego 2014r. WARSZTAT

Techniki relaksacyjne w terapii, logopedii i psychoterapii
Prowadzenie –  dr Krzysztof Szamburski (-> TUTAJ więcej o prowadzącym szkolenie <- )

–> 26.10.2012 SZKOLENIE

Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
Prowadzenie – dr Marta Korendo

–> 26.11.2011 SZKOLENIE

Wykorzystanie SI (integracji sensorycznej) w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami mowy.
Dr Krzysztof Szamburski (-> TUTAJ więcej o prowadzącym szkolenie <- )

–> 9.04.2011 SZKOLENIE

Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska